
Zdraví a strava
Řídící panel a cíle
Vyvážená, zdravá a udržitelná strava je jedním z nejlepších způsobů, jak pečovat o své zdraví a o naši planetu. Zdravá váha snižuje riziko vysokého krevního tlaku, onemocnění srdce a krevního oběhu, cukrovky druhého typu a některých druhů rakoviny. Podle studie Světové zdravotnické organizace se obezita od roku 1975 celosvětově téměř ztrojnásobila. Hlavním cílem našeho podnikání je proto pomoct našim zákazníkům jíst zdravěji. Věříme, že cenově dostupné a zdravé potraviny vyráběné udržitelným způsobem by měly být dostupné každému – ať už je kdokoli, žije kdekoli a má jakýkoli rozpočet. Více informací naleznete zde.
Vybrané cíle udržitelného rozvoje.
Cíl udržitelného rozvoje č. 2 Konec hladu
je zaměřen na vymýcení hladu, dosažení potravinové bezpečnosti, zlepšení výživy a prosazování udržitelného zemědělství. Tento cíl, a zejména bod 2.4 týkající se zajištění systému udržitelné výroby potravin, je úzce spojen s naší strategií zdravé a udržitelné stravy.
Cíl udržitelného rozvoje č. 3 Zdraví a kvalitní život
má zajistit zdravý život a zvyšovat jeho kvalitu pro všechny v jakémkoli věku. Naše strategie zdravé a udržitelné stravy se zaměřuje na zvyšování podílu prodeje zdravých výrobků, protože se snažíme, aby se v Tescu cenově dostupné, zdravé a udržitelné potraviny nakupovaly nejpohodlněji.
Cíl udržitelného rozvoje č. 17 Partnerství ke splnění cílů
je založen na důležitosti spolupráce. Naše strategie zdravé a udržitelné stravy byla vypracována na základě informací, znalostí a zkušeností našich spolupracovníků, dodavatelů a partnerů z nevládních organizací a pro její úspěch je zásadní pokračovat v naší stávající spolupráci.
Při tvorbě naší strategie zohledňujeme také cíle udržitelného rozvoje stanovené OSN a usilujeme o jejich dosažení.
Naše strategie zdravé a udržitelné stravy má za cíl usnadnit a zpříjemnit konzumaci vyváženější stravy, a to změnou receptur výrobků s cílem zlepšit jejich složení, změnou cen a reklamních akcí s cílem odstranit překážky při nákupu zdravých potravin a dalším rozšiřováním našeho zdravějšího sortimentu produktů z oblasti rostlinných alternativ masa.
Ve střední Evropě se zavazujeme:
- zvýšit prodej zdravějších výrobků, do konce roku 2022 vypracovat vhodnou metodiku, na základě které se stanoví základní kritéria a cíle prodeje
- zvýšit prodej rostlinných alternativ masa o 300 % do roku 2025
- Vypracovat plán výroby zdravějších produktů vlastní značky prostřednictvím změny jejich složení
V květnu 2022 jsme upravili základní cíl z roku 2021/22 že bude 49 % objemu prodeje pocházet ze „zdravých“ výrobků, které definuje Tesco Health Score. Stanovili jsme si cíl zvýšit podíl prodeje zdravých výrobků na 53 % z celkového prodeje do roku 2027.
Tesco Health Score je založeno na modelu výživového profilu a vypočítává se u všech vybraných potravin a nealkoholických nápojů v obchodech i na internetu.
Vývoj sortimentu
Chceme našim zákazníkům pomoci žít zdravěji a udržitelněji a dát jim jistotu, že si mohou připravovat zdravá, nutričně vyvážená jídla, která jsou chutná a cenově dostupná.
Dali jsme si za cíl zvýšit do roku 2025 prodej rostlinných alternativ masa o 300 %. V roce 2021 jsme ve střední Evropě uvedli na trh naši vlastní značku rostlinného sortimentu Plant Chef a nyní máme ve třech zemích více než 100 řad těchto produktů. Rozšiřujeme také naši řadu výrobků značky Free From a vylepšujeme receptury produktů vlastní značky.
Dosud jsme se zaměřili na změnu složení výrobků, včetně džemů, chipsů a proteinových tyčinek, konkrétně na – snížení obsahu cukru a soli a odstranění ztužených tuků. Pokud jde o změnu složení našich výrobků, již jsme dosáhli několika důležitých milníků. U více než 300 výrobků naší vlastní značky jsme změnili složení, aby byly produkty zdravější, takže neobsahují ztužené tuky, a to se týká i výrobků, jako jsou sušenky, pečivo, cukrovinky, omáčky nebo margaríny. Výrobky značky Tesco rovněž neobsahují strojně oddělené maso. Zákazníci tak mohou daleko lépe sledovat příjem příslušných živin. Podobným způsobem jsme zvýšili množství živin, jako je ovoce, zelenina a vláknina, které mohou snížit riziko vzniku život ohrožujících onemocnění.
Budeme i nadále rozvíjet náš projekt týkající se změny složení produktů, abychom dosáhli našeho nového cíle, který je zaměřený na prodej zdravých výrobků.
Plant Chef

Cílem značky Plant Chef je usnadnit spotřebitelům hledání rostlinných alternativ jejich oblíbených jídel. Výrobky svou chutí připomínají sýr nebo maso a zároveň splňují požadavky našich zákazníků, kteří stále častěji vyhledávají potraviny rostlinného původu. Plant Chef v současné době nabízí chlazená hotová jídla, jako je veganský houbový burger, veganské hovězí maso, obalované bezmasé nugety na bázi sójových a pšeničných bílkovin, a také mražené výrobky, jako je veganská zmrzlina, sójové párky, hotová jídla, například bezmasé kuličky s těstovinami, zeleninou a pikantní rajčatovou omáčkou a mnoho dalšího.
Free from

Ve společnosti Tesco věříme, že zákazníci by měli mít možnost vychutnat si jídla, která mají rádi. Náš sortiment Free from nabízí potraviny zákazníkům se speciálními výživovými potřebami, kteří si tento sortiment vybírají z různých důvodů, většinou zdravotních. V rámci tohoto sortimentu nabízíme bezlepkové, bezpšeničné, bezlaktózové, bezmléčné nebo bezvaječné výrobky, například řecký jogurt bez laktózy, bezvaječné těstoviny a bezlepkové ovesné vločky nebo sušenky.
Měsíce zdraví
Naši zákazníci nám říkají, že se při výběru zdravějších potravin potýkají s problémy. Ať už je to kvůli nedostatku času, správných informací nebo kvůli vyšším nákladům na nákup zdravějších potravin, chceme našim zákazníkům pomoct, aby pro ně byla zdravá volba snadná volba.
Kromě uvádění nových řad produktů na trh a zhodnocování významu zdravějších výrobků a prostoru, který je jim v obchodech vyhrazen, pořádáme na středoevropských trzích různé akce, jejichž cílem je pomoci zákazníkům najít cenově dostupné a snadné způsoby, jak nakupovat zdravěji.
Měsíc zdraví

Ve společnosti Tesco ve střední Evropě se snažíme našim zákazníkům poskytovat kvalitní potraviny, které skvěle chutnají a kterým lze důvěřovat. Podnikli jsme určité kroky k tomu, abychom prodávali zdravé potraviny a snažíme se dodržovat normy týkající se složení potravin a nápojů Tesco. Snažili jsme se z potravin vyřadit složky, které jsou pro naše zákazníky problematické: z vybraného seznamu jsme odstranili ztužené tuky, barviva a konzervační látky a z výrobků naší vlastní značky se nám podařilo zcela odstranit strojně oddělené maso a glutaman sodný. I nadále pořádáme slevové akce na zdravé potraviny, včetně nabídky Čerstvích 5 na pět různých druhů ovoce a zeleniny, která se obměňuje každý týden.