Přehled klíčových témat
Cíle
Poskytování služeb našim zákazníkům
Klíčové ukazatele výkonnosti
- 53 % objemu prodeje výrobků se „zdravým“ zdravotním skóre do roku 2027
- Zvýšit prodej rostlinných alternativ masa o 300 % do roku 2025
- Vypracovat plán výroby zdravějších produktů vlastní značky změnou jejich složení ve všech třech zemích
Tesco je skvělé místo pro práci:
Klíčové ukazatele výkonnosti: procentuální zastoupení mužů a žen a procentuální zastoupení etnických skupin našich nejvyšších globálních vedoucích pracovníků.
- Chceme zvýšit zastoupení žen mezi našimi nejvyššími globálními vedoucími pracovníky na 35 % do roku 2025
- Chceme zvýšit podíl našich nejvyšších globálních vedoucích pracovníků různého etnického původu na 14 % do roku 2025
Pomáháme naší planetě
Klíčové ukazatele výkonnosti: procentuální snížení emisí skleníkových plynů souvisejících s trhem v rozsahu 1 a 2 oproti výchozímu roku 2015. Snaha dosáhnout do roku 2035 uhlíkové neutrality v rámci všech činností naší skupiny a nulových čistých emisí v celém hodnotovém řetězci v souladu s cílem oteplení klimatu do 1,5˚C do roku 2050.
- Elektřina vyrobená 100 % z obnovitelných zdrojů od roku 2020
- Do roku 2035 převést 100 % svých provozů a obchodů na chladiva s nízkým emisním indexem, například CO2
- Rychlejší dosažení cíle nulových čistých emisí v našem provozu do roku 2035
- Do roku 2025 získávat veškerou sóju v našich dodavatelských řetězcích z oblastí, u kterých prokazatelně nedochází k odlesňování
- Zavázali jsme se docílit 100 % udržitelného lovu mořských živočichů do roku 2030 a 100 % udržitelného lovu tuňáků do roku 2025
Klíčové ukazatele výkonnosti: procentuální změna množství vyhozených potravin v tunách ve srovnání s výchozím rokem 2016/17.
- Zveřejňujeme údaje o plýtvání potravinami v našem provozu a jsme hrdí na to, že jsme již dosáhli cíle OSN v oblasti udržitelného rozvoje snížit do roku 2030 plýtvání potravinami na polovinu
Audit třetí strany
Výkonnost naší skupiny v nejvýznamnějších otázkách jako je měření uhlíkové stopy a potravinového odpadu byla ověřena třetí stranou.
Výkon
Klíčové údaje a data jsou uvedeny zde
- 87 % zaměstnanců doporučuje Tesco jako skvělé místo pro práci
- Provozujeme 90 hypermarketů
- Provozujeme 63supermarketů
- Provozujeme 33 expres prodejen
- Provozujeme 122 franšíz Žabka
- V hypermarketech po republice máme k dispozici 90 defibrilátorů
- 77 % obyvatel má možnost nakupovat v obchodech Tesco nebo využívat Online prodej Tesco
- Podpořili jsme 140 projektů v rámci projektu Vy rozhodujete, my pomáháme
- Rozdělili jsme částku 6 300 000Kč
- Zákazníci udělili 3 715 730 hlasů
- Celkem se přihlásilo 7 846 projektů od roku 2016
- 535 088 t potravin jsme nabízeli v prodeji
- 0,52 % nabízeného zboží se neprodalo ani nepodařilo darovat, což je snížení o 75 % oproti výchozímu roku 2016/17
- 7 029 tun potravin jsme redistribuovali do potravinových bank, nebo jako krmivo pro zvířata
- Podařilo se nám redistribuovat 88 % neprodaných potravin
- V porovnání s naším výchozím rokem 2016/17 jsme snížili potravinový odpad o 80 %
- Darovali jsme 1 633 tun přebytků potravin z našich obchodů a distribučních center místním charitativním organizacím. Jedná se téměř o 3,8 milionu porcí jídla
- Zaměstnáváme 3,8 % kolegů se zdravotním hendikepem
- 49 % seniorních manažerek jsou ženy
- 77 % kolegů uvádí, že Tesko podporuje jejich zdraví a zdravý životní styl
- Stanovili jsme si cíl zvýšit podíl prodeje zdravých výrobků na 53 % z celkového prodeje do roku 2027
- 171 kolegyň využilo možnost doplacení mateřského příspěvku do 100 % mzdy
- Kolegyně již využili osmkrát možnost vzít si týdenní volno na podstoupení umělého oplodnění
- Již 14 kolegů využilo možnost vrátit se po dlouhodobé nemoci na poloviční úvazek za plnou mzdu
- V našich obchodech je na praxi na 550 učňů
- Již 30 % chladících plynů v ochodech je vyměněno za CO2, který má nejnižší index vlivu na oteplování
- Uhlíková stopa
- Scope 1: 20 874 tCO2e
- Scope 2: 4 138 tCO2e (marked-based method)
- Vrámci scope 1 a 2 jsem snížili emise o 84 %
- 15 Tesco Product Partners dodavatelů reportuje svůj potravinový odpad
- Již tři kategorie produktů jsou plně recyklovatelné
- Domácí potřeby 200položek
- Rýže a těstoviny 90 položek
- Ovoce a zelenina
- Díky používání vratných přepravek EuroPool jsme ušetřili 3 083 t CO2e
- Celkem jsme využili přepravky 1 126 706krát
- Na našich obchodech jsme sebrali 39 365 kg elektroodpadu
- 100% elektrické energie, kterou využíváme je z udržitelných zdrojů
- 100 % palmového olej má certifikát RSPO nebo je krytý úvěry nezávislých drobných zemědělců s certifikátem RSPO, které podporují družstva drobných pěstitelů
- 100 % výrobků vlastní značky z papíru/dřeva mají certifikát FSC/PEFC nebo pochází z recyklovaného zdro