Přehled klíčových témat

Cíle

Poskytování služeb našim zákazníkům

Klíčové ukazatele výkonnosti

  • 53 % objemu prodeje výrobků se „zdravým“ zdravotním skóre do roku 2027
  • Zvýšit prodej rostlinných alternativ masa o 300 % do roku 2025
  • Vypracovat plán výroby zdravějších produktů vlastní značky změnou jejich složení ve všech třech zemích

 

Tesco je skvělé místo pro práci:

Klíčové ukazatele výkonnosti: procentuální zastoupení mužů a žen a procentuální zastoupení etnických skupin našich nejvyšších globálních vedoucích pracovníků.

  • Chceme zvýšit zastoupení žen mezi našimi nejvyššími globálními vedoucími pracovníky na 35 % do roku 2025
  • Chceme zvýšit podíl našich nejvyšších globálních vedoucích pracovníků různého etnického původu na 14 % do roku 2025

 

Pomáháme naší planetě

Klíčové ukazatele výkonnosti: procentuální snížení emisí skleníkových plynů souvisejících s trhem v rozsahu 1 a 2 oproti výchozímu roku 2015. Snaha dosáhnout do roku 2035 uhlíkové neutrality v rámci všech činností naší skupiny a nulových čistých emisí v celém hodnotovém řetězci v souladu s cílem oteplení klimatu do 1,5˚C do roku 2050.

  • Elektřina vyrobená 100 % z obnovitelných zdrojů od roku 2020
  • Do roku 2035 převést 100 % svých provozů a obchodů na chladiva s nízkým emisním indexem, například CO2
  • Rychlejší dosažení cíle nulových čistých emisí v našem provozu do roku 2035
  • Do roku 2025 získávat veškerou sóju v našich dodavatelských řetězcích z oblastí, u kterých prokazatelně nedochází k odlesňování
  • Zavázali jsme se docílit 100 % udržitelného lovu mořských živočichů do roku 2030 a 100 % udržitelného lovu tuňáků do roku 2025

Klíčové ukazatele výkonnosti: procentuální změna množství vyhozených potravin v tunách ve srovnání s výchozím rokem 2016/17.

  • Zveřejňujeme údaje o plýtvání potravinami v našem provozu a jsme hrdí na to, že jsme již dosáhli cíle OSN v oblasti udržitelného rozvoje snížit do roku 2030 plýtvání potravinami na polovinu

Audit třetí strany

Výkonnost naší skupiny v nejvýznamnějších otázkách jako je měření uhlíkové stopy a potravinového odpadu byla ověřena třetí stranou.

Více informací (v angličtině)


Výkon

Klíčové údaje a data jsou uvedeny zde

  • 87 % zaměstnanců doporučuje Tesco jako skvělé místo pro práci
  • Provozujeme 90 hypermarketů
  • Provozujeme 63supermarketů
  • Provozujeme 33 expres prodejen
  • Provozujeme 122 franšíz Žabka
  • V hypermarketech po republice máme k dispozici 90 defibrilátorů
  • 77 % obyvatel má možnost nakupovat v obchodech Tesco nebo využívat Online prodej Tesco
  • Podpořili jsme 140 projektů v rámci projektu Vy rozhodujete, my pomáháme
  • Rozdělili jsme částku 6 300 000Kč
  • Zákazníci udělili 3 715 730 hlasů
  • Celkem se přihlásilo 7 846 projektů od roku 2016
  • 535 088 t potravin jsme nabízeli v prodeji
  • 0,52 % nabízeného zboží se neprodalo ani nepodařilo darovat, což je snížení o 75 % oproti výchozímu roku 2016/17
  • 7 029 tun potravin jsme redistribuovali do potravinových bank, nebo jako krmivo pro zvířata
  • Podařilo se nám redistribuovat 88 % neprodaných potravin
  • V porovnání s naším výchozím rokem 2016/17 jsme snížili potravinový odpad o 80 %
  • Darovali jsme 1 633 tun přebytků potravin z našich obchodů a distribučních center místním charitativním organizacím. Jedná se téměř o 3,8 milionu porcí jídla
  • Zaměstnáváme 3,8 % kolegů se zdravotním hendikepem
  • 49 % seniorních manažerek jsou ženy
  • 77 % kolegů uvádí, že Tesko podporuje jejich zdraví a zdravý životní styl
  • Stanovili jsme si cíl zvýšit podíl prodeje zdravých výrobků na 53 % z celkového prodeje do roku 2027
  • 171 kolegyň využilo možnost doplacení mateřského příspěvku do 100 % mzdy
  • Kolegyně již využili osmkrát možnost vzít si týdenní volno na podstoupení umělého oplodnění
  • Již 14 kolegů využilo možnost vrátit se po dlouhodobé nemoci na poloviční úvazek za plnou mzdu
  • V našich obchodech je na praxi na 550 učňů
  • Již 30 % chladících plynů v ochodech je vyměněno za CO2, který má nejnižší index vlivu na oteplování
  • Uhlíková stopa
    • Scope 1: 20 874 tCO2e
    • Scope 2: 4 138 tCO2e (marked-based method)
  • Vrámci scope 1 a 2 jsem snížili emise o 84 %
  • 15 Tesco Product Partners dodavatelů reportuje svůj potravinový odpad
  • Již tři kategorie produktů jsou plně recyklovatelné
    • Domácí potřeby 200položek
    • Rýže a těstoviny 90 položek
    • Ovoce a zelenina
  • Díky používání vratných přepravek EuroPool jsme ušetřili 3 083 t CO2e
    • Celkem jsme využili přepravky 1 126 706krát
  • Na našich obchodech jsme sebrali 39 365 kg elektroodpadu
  • 100% elektrické energie, kterou využíváme je z udržitelných zdrojů
  • 100 % palmového olej má certifikát RSPO nebo je krytý úvěry nezávislých drobných zemědělců s certifikátem RSPO, které podporují družstva drobných pěstitelů
  • 100 % výrobků vlastní značky z papíru/dřeva mají certifikát FSC/PEFC nebo pochází z recyklovaného zdro