Tesco se již potřetí připojuje k Světovému dni předčasně narozených dětí

Tesco se i letos rozhodlo podpořit maminky předčasně narozených dětí v Česku, na Slovensku i v Maďarsku. Společnost Tesco daruje oddělením neonatologie po celé České republice balíčky výrobků Fred & Flo, aby usnadnila maminkám péči o jejich malé miminko, až si jej konečně budou moci odvézt z nemocnice domů.

Den předčasně narozených dětí každoročně připadá na 17. listopadu a klade si za cíl upozornit na problematiku předčasného porodu a nedonošených dětí. Za předčasně narozené se považují děti, které přijdou na svět před ukončeným 37. týdnem těhotenství. Pečují o ně lékaři a sestřičky na neonatologických odděleních.

V České republice se rodí ročně, a to číslo je ustálené, kolem 110 000 dětí, z toho je 7-8 % předčasně narozených. U předčasně narozených dětí se řídíme limitem viability, schopnosti dítěte přežít, to se pohybuje kolem 24. až 25. týdne těhotenství. Špičková pracoviště světě, mezi která se řadíme i my, jsou schopna zahájit péči už mezi 22. a 23. týdnem těhotenství, říká prof. MUDr. Richard Plavka, CSc., primář neonatologie Gynekologicko-porodnické kliniky 1. LF UK a VFN v Praze.

Tesco i letos maminkám nedonošených miminek daruje 500 balíčků s výbavičkou výrobků Fred & Flo, které jim usnadní péči o jejich malé miminko. Maminky v nich naleznou například plenky, vlhčené ubrousky a milníkové kartičky, které skvěle doplní jejich rodinné fotografie. Balíčky byly dodány celkem do 14 porodnic v celé České republice.

„Jsem hrdá na to, že společnost Tesco již potřetí obdaruje maminky předčasně narozených dětí na 14 neonatologiích v České republice. Nedonošená miminka jsou neuvěřitelní hrdinové, stejně tak jejich rodiče, což jsem poznala na vlastní kůži, jelikož i mou dceru Sofii zachránili v porodnici u Apolináře, když se narodila jako 800 gramové miminko do dlaně. Rodiče takových dětí potřebují sílu, naději, podporu a pocit, že se s jejich dětmi počítá, že to dokážou. Proto vidím smysl v tom jim udělat radost během Světového dne předčasně narozených dětí, dát jim vědět, že na ně myslíme,“ říká Tereza Berkes, CE Own Brand manažerka ve společnosti Tesco.

 

Mohlo by se vám také líbit